speelweek 22
mei 13, 2026

Koekelare B – Tielt A (Team Baptist Potteau) 4-12


De kampioenen van Tielt A speelden hun laatste match van het seizoen tegen tweede in de
stand Koekelare. Bij Tielt speelden drie basisspelers. Enkel Filip was er niet bij. Hij werd
vervangen door Patrick. De thuisploeg speelde met 1x D0, 1x D2, en 2x D4. Tielt nam een
vliegende start en liep meteen 0-2 en 1-4 uit. Koekelare milderde nog tot 3-5, maar dan
stoomden de Tieltenaren verder door. Eindresultaat : 4-12. Arne en Séba wonnen alles.
Wouter won drie keer. Patrick hield het bij één keer winst. Voor de statistici onder ons :
Sébastien won nu in totaal 67 keer na elkaar in derde provinciale. Exact evenveel als Arne in
de periode 2022-2023. Straffe cijfers! Volgend jaar wacht tweede provinciale.

Koekelare C – Tielt B (Team Hoste x Hoste) 14-2


De B-boys moesten eveneens naar Koekelare. Tielt speelde met Arend, Trevor, Dieter en
Hazem. Koekelare trad aan met 1x D4, 3x D6. Tielt kwam verrassend voor na een heel
knappe zege van Trevor (0-1). Arend verloor zijn eerste en enige partij, want hij viel
geblesseerd uit. Daarna had Tielt nog weinig in de pap te brokken. Trevor won wel nog een
tweede keer, maar veel meer zat er niet meer in voor Tielt. Hazem verloor wel nog een belle
nadat hij 10-4 voor had gestaan in de vijfde set. Erg jammer!

Oostende I – Tielt C (Team Argenta Tielt) 2-8

De C-ploeg moest naar Oostende. Bij Tielt speelden Lasse, Kobe en Fabrice. Oostende
speelde met 3x E6. De bezoekers liepen meteen 0-3 uit en gaven die voorsprong nooit meer
weg. Eindstand 2-8. Kobe en Fabrice speelden machtig en wonnen maar liefst al hun
partijen! Ook Lasse speelde goed. Hij won twee keer. Het dubbel ging naar de thuisploeg.

Oostende J – Tielt D (de Nachtwacht Tielt) 3-7

Ook de D-ploeg van Tielt nam het deze week op tegen Oostende. De Tieltenaren waren
maar met twee spelers : Gunther en zijn zoon Gust. Oostende speelde met 2x E6 en 1x NG.
Tielt verpletterde de tegenstand. Gunther en Gust wonnen maar liefst drie keer. Ook het
dubbel werd gewonnen. Het is duidelijk dat meerdere spelers van Tielt dit seizoen erg
verbeterd zijn. Dit belooft voor de toekomst!

Gullegem K – Tielt E 6-4


De laatste match van Tielt E dit seizoen vond plaats in Gullegem. Tielt speelde met Astor,
Mona en Kjartan. De thuisploeg stond opgesteld met 2x E6 en 1x NG. Na twee wedstrijden
stond het gelijk (1-1). Ook de volgende twee matchen werden netjes verdeeld onder de
twee ploegen (2-2). Daarna stoomde Gullegem door naar 4-2. Die voorsprong werd nooit
meer weggegeven. Finale score : 6-4. Astor en Kjartan wonnen knap twee keer. Mona
weerde zich, maar kon geen zeges binnenrijven. Het dubbel ging naar Gullegem.

Ben je nieuw?

De beste tafeltennis club van west-vlaanderen

Wij vinden het bijzonder fijn dat je je interesseert voor onze boeiende sport en club, wij zullen je bij je ontdekkingstocht zo goed mogelijk begeleiden!